رد: اطلب واسأل واستفسر ، وبإذن الله سنجيبك•5• ◘ يمنع عرض التوقيع ◘
hi.....
i remove the program.. kaspersky internet security
but i found a file on the disc C:
AND IT TAKE A LARGE SIZE
ABOUT 8 GIGA
IT NAMED
Kaspersky Lab.6.0.2600.2982_x-ww_ac3f9c03
and its unable to delete
so.........
could any one help
جربت احذف الكاسبر انتر نت سكيوريتي لكن لقيت ملف باسمه وبحجم 8 قيقا
واسمه
Kaspersky Lab.6.0.2600.2982_x-ww_ac3f9c03
وغير قابل للحذف
اللي عنده مساعده رجااااااااااااااااء لا يتأخر
http://images.techimo.com/timo_image...er_offline.gif http://images.techimo.com/timo_image...tons/quote.gif
رد: اطلب واسأل واستفسر ، وبإذن الله سنجيبك•5• ◘ يمنع عرض التوقيع ◘
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة angel756
السلااااااام عليكم
كل عام وانتم بخيييييييييير
والله اريد من اصحاب الخبرة المساعدة
عندي جهاز اشتريته عام 2006 وهو بنظام المعالج الواحد
اريد اغير معالجه لنوع Intel core 2 Duo
ما هي افضل ارقام لهذا المعالج لاني اشوف مثلا اسماء مثل
Intel core 2 Duo 2.00 GHz
T 5550
,كمان في T 2000 يعني من فئة 2000
وكمان في من فئة 9000
والتغيير الريئيسي الي اريده بالهارديسك اريد اركب واحد بحجم 300GB
والي يعرف نوع مروحة ممتازة يخبرني لاني اريد اغير المروحة
وهل تغيير المعالج يترتب عليه تغير امور ثانية مثل كرت الشاشة او الكاش ميموري
للعلم كرت الشاشة من نوع انتل 256 والرام 1 جيجا الي عنده خبره لا يبخل ^_^
لم تذكري نوع الجهاز ؟
لابتوب - مكتبي ؟
المعالجات الي ذكرتيها للابتوبات ..
تغير معالج اللابتوب شوي معقد ..
إذا كان جهازك ديسكتوب فيجب معرفة توافق المعالج مع اللوحة الأم للجهاز من موقع الشركة المصنعة .. يمكنك معرفة اسم اللوحة الأم عن طريق برنامح CPUz
تغير الهاردسك لو كان لابتوب راح تبدل الهاردسك الموجود بهاردسك بحجم اكبر ..
الكمبيوتر المكتبي يمكن إضافة الهاردسك الجديد للإستخدام التخزين حنباً إلى جنب مع الهاردسك الموجود حالياً حسب توافر منافذ الداتا والكهرب .
رد: اطلب واسأل واستفسر ، وبإذن الله سنجيبك•5• ◘ يمنع عرض التوقيع ◘
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Luffy-san
سلام الله عليكم
اريد تعريف لجهازي الـLG
اي اجده ؟
الجهاز لسا مفرمته
موديل الجهاز ؟
نظام التشغيل ؟
ويندوز XP - فيستا
رد: اطلب واسأل واستفسر ، وبإذن الله سنجيبك•5• ◘ يمنع عرض التوقيع ◘
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yooki
طيب جرب هذا الحل
روح Setting من الكاسبر
بعدين Report من على جنب
واضغط Clear وحدد الأربع خيارات واضغط OK
رد: اطلب واسأل واستفسر ، وبإذن الله سنجيبك•5• ◘ يمنع عرض التوقيع ◘
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mr.Holmes
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
كــــــــل عـــــــــــام و أنتم بخيــــــــــــــــــر .............. و عيدكم مبـــــــــــارك
يا جماعة الخير سؤال .......
كان عندي سستم اللينكس على E: على البارتيشم الآخر ....... و سويت له فورمات ...... لكن لازال الخيار يظهر لي عند تشغيل الجهاز (يخيرني بين الوندوز و اللينكس ) كيف أمسح ملف التبويت تبعه ........؟؟؟
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
أمممممم بما إنه ما أحد جاوب على سؤالي ، فأنا سأجاوب لنفسي ^_^
لكي تعم الفائدة بشكل أكبر .......... هذه طريقة لتحرير ملف البوت boot.ini
و هذه الطريقة كما وجدتها في أحد المنتديات
اقتباس:
كيفية تحرير ملف
وحذف اكثرمن Boot.ini في نظام التشغيل
Windows XP.
في نظام التشغيل Windows XP،
يمكنك تحديد موقع ملف Boot.ini بسرعة
كيف...؟...؟
وماهو ال ..boot.ini ؟
boot.ini... هو الملف المسئول عن
إظهار قائمة أنظمة التشغيل عند بدء التشغيل ،
كيف يمكت الوصول اليه؟
اذهب الى stat ثم الى الامر
Run
http://i30.tinypic.com/351h6rk.jpg
واكتب به كما بالصورة
http://i30.tinypic.com/fwrw48.gif
بعاليه
كلمة c:\boot.ini
ثم اضغط OK
ستظهر لك تلك البيانات كما بهذة الصورة..
وتنقسم بياناتها الى قسمين:-
http://i27.tinypic.com/2lkwps0.gif
: [boot loader]
الأول :
وفي هذا القسم بارامترين :
Timeout و هو المسئول عن تحديد الزمن بالثواني اللازم
لتشغيل النظام الإفتراضي.
Default و هو يحدد النظام الإفتراضي الذي يتم تشغيله
تلقائيا في حالة عدم اختيار أي نظام من القائمة
الثاني : [operating system]
وهو يحتوي على قائمة أنظمة
التشغيل و أسمائها التي تريد أن تظهر في القائمة ،
و موقع ملفات النظام على القرص الصلب، و مع خيار نظام
التشغيل ويندوز XP تستطيع استخدام
مجموعة من المفاتيح أهمها:
basevideo/ لتشغيل الويندوز XP باستخدام مشغلات VGA
القياسية و هذا مفيد في حالة أن أردت لفترة مؤقتة تغيير
بطاقة العرض و لم تشأ إتعاب نفسك بتغيير الإعدادات كل مرة.
fastdetect/ هذا المفتاح يضعه برنامج التنصيب تلقائيا لكي
لا يقوم الويندوز بالتعرف على كل أجهزة Plug and Play
لتسريع تشغيل الويندوز XP.
noguiboot/ يمنع ظهور لوحة بدء التشغيل لويندوز XP.
bootlog/ يسجل كل خطوات
بدء التشغيل في الملف Windows\Nbtlog.txt.
safeboot/ يشغل الويندوز XP في نمط الأمان.
sos/ يظهر على الشاشة جميع أسماء المشغلات التي
يشغلها ويندوز XP عند الإقلاع و هذا مفيد عند الرغبة في
استكشاف المشاكل و معرفة الملفات المسئولة عنها.
كما يمكن التحكم بخيارات هذا الملف بالذهاب الى
ابدأ>تشغيل و كتابة msconfig ثم تبويب boot.ini.
اما كيفية حذف اكثر من
Boot.ini في نظام التشغيل..؟
اكتب في موجه الأوامر:
bootcfg /delete /ID#
حيث تحدد علامة # معرف إدخال التمهيد الذي تريد
حذفه من قسم أنظمة التشغيل بملف BOOT.INI
(على سبيل المثال الرقم 2 الذي يشير إلى
نظام التشغيل الثاني المعروض) واذا كنت تخشى تلك الطريقة
هناك طريقة اخرى تدخل من البارتشن C الى البارتشن D
وللعلم انك اذا قمت بفرمتت
ال بارتيشن D الذي
عليه الاكس بي الثانى فلن يحدث تغير
على الملف المذكور(( boot.ini ))
وبالتالي عند بدء التشغيل ستظهر لك
نفس شاشة الاختيارات
ولكن خيار الاكس بي طبعا لايعمل
بامكانك فتح ملف الboot.ini وازالة السطر
الخاص بالاكس بي منه
لايجاد هذا الملف على البارتيشن c اعمل التالي
اذهب للسي
و تأكد من أنك قد قمت باظهار
الملفات ال Hidden
من قائمة tools
http://i30.tinypic.com/e5hcll.gif
-- folder options-- view --
show hiiden files and folders
ازل الصح من امام hide protected operating
systrem files
ثم
ok
****
اخرج مره اخرى الى قائمة START
http://i30.tinypic.com/351h6rk.jpg
ثم اكتب الامر
http://i26.tinypic.com/15p4ier.gif
MSCONFIG
في مربع اوامر ال run
الان قم باختيار Boot.ini tab من الاعلى
واختر الاوبشن التالي Check All Boot Paths
http://i31.tinypic.com/2zg4t9l.gif
وافتح الملف c:\boot.ini و امسح السطر الخاص بالاكس بي الثانى
النظام الغير مرغوب به
http://i26.tinypic.com/jsf0gn.gif
وسيكون لديك سطرين \boot.in مثل الموضح بالازرق بالصورة بعاليه
ليتبقى النظام الذى ترغب به بب boot.ini..واحد عند بداية التشغيل
هكذا..
http://i27.tinypic.com/v65jzo.gif
إضافة نظام تشغيل
اكتب في موجه الأوامر:
bootcfg /copy /d Operating
System De******ion /ID#
حيث تشير عبارة Operating System
De******ion
(وصف نظام التشغيل)
إلى وصف نصي لنظام التشغيل
(على سبيل المثال
Windows XP Home Edition)
،
بينما تحدد العلامة
# معرف إدخال التمهيد في قسم أنظمة التشغيل بملف
BOOT.INI المطلوب عمل النسخة منه.
تحديد وقت
التشغيل..timeout
اكتب في موجه الأوامر: bootcfg /timeout#
حيث تحدد علامة # الفترة الزمنية بالثواني
التي
يتم بعدها تحميل نظام التشغيل الافتراضي.
رد: اطلب واسأل واستفسر ، وبإذن الله سنجيبك•5• ◘ يمنع عرض التوقيع ◘
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة konan2308
السلام ابي برنامج لتصغير مقاطع الفيديو
مثل عندي حلقة حجمها 200 mb ابي اصغرها مثلا الى 30 mb عشان ارفعها الى النت
ايضا ابي اكتب شعار على مقطع الفيديو
وعليكم السلام
طبعا هذا راح يقلل من جودة الصورة
جرب برنامج اشامبو موفي شرينك على هذا الرابط:
http://www.4shared.com/file/31942576...1_by_NOOR.html
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mr.Holmes
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
كــــــــل عـــــــــــام و أنتم بخيــــــــــــــــــر .............. و عيدكم مبـــــــــــارك
يا جماعة الخير سؤال .......
كان عندي سستم اللينكس على E: على البارتيشم الآخر ....... و سويت له فورمات ...... لكن لازال الخيار يظهر لي عند تشغيل الجهاز (يخيرني بين الوندوز و اللينكس ) كيف أمسح ملف التبويت تبعه ........؟؟؟
لو ويندوز اكس بي هو اللي عندك جرب تحط سي دي الويندوز وتسوي اقلاع منه
وبعدها بعد ما يدخل في الشاشة الزرقاء حقت بدء setup الويندوز اختر الإختيار الثاني اللي هو repaire بالضغط على زر r
بعدها سوف يدخل على شاشة سوداء وبعد فترة سيظهر لك مكان الويندوز المنصب عندك (في السي مثلا) ومكتوب قبله رقم (غالبا بيكون 1)
اكتب اسم الرقم هذا لما يسألك السؤال
بعدها أدخل باسورد الأدمن لو فيه
بعدها اكتب fixmbr
بيجيك سؤال فيه yes و no
اكتب y وبعدها اضغط انتر
بعدها سوي اعادة تشغيل وشوف بيصلح ولا لأ
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة لين راسل
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا آسفه جدا علشان هتعبك معايا بس في الحقيقة إن أنا فعلا ما نزلتش الكودك اللي قلتلي عليه (بسبب ان اخويا ما كان راضي وبيقول انو مش مقتنع لأني همسح كل المشغلات التانية بالذات الreal اللي مقدس عندو <هههه> المهم اني حملته امبارح في الخفاء (ما عرفش هيعمل ايه لو صحي من النوم هههههه) ) معلش ازعجتك بسخافاتي
انا حملته ومسحت كل المشغلات اللي عندي بس :
1- شغلت الفيديو اللي سألتك عليه في الأول وطلعتلي نفس الرسالة(طبعا بعد ما عملت اللي قلتلي عليه ) وما رضيت تشتغل ولما حاولت على الkm player ما اشتغلتش اصلا وبتجبلي صور بس، مش زي الأول لما كان بيشتغل من غير صوت .
2- الحاجة التانية إن عندي فيديو بصيغة mp4 لما بشغلو على طول مش بيرضى يشتغل وبتطلع الرسالة دي
http://www.ii1i.com/uploads3/7df3d6ca30.bmp
http://www.up-00.com/czfiles/0vg00507.bmp
ولما بعمل فتح باستخدام km player
http://www.ii1i.com/uploads3/1c0fa8ee0a.bmp
بتشتغل بس بيطلع بواجهه مختلفة زي دي ,ولغته غريبة جدا ولو أناعاملة نسخ لإسم ملف الترجة ولصقته في اسم الفيديو مش بتطلع الترجمة واحيانا بتطلعلي بلغة مختلفة
http://www.ii1i.com/uploads3/48825b1b05.bmp
http://www.up-00.com/czfiles/ToD00507.bmp
http://www.ii1i.com/uploads3/35f549afcc.bmp
سؤالي هو لماذا بتشتغل في المرة الأولى ومش بتشتغل في المرة التانية مع انو نفس البرنامج ما الفرق بينهم ؟ وليه في برنامجيين؟
+ ان انا عندي فيديوهات بصيغة mp4 تاني بتشتغل من اول مرة.
انا آسفة جدا على الإزعاج، وأرجو ان تكون قد فهمت مني ما اريد, وارجو ان تهتم بالموضوع
وجزاك الله خيرا
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
أضحك الله سنك xD
طيب انا حاقولك حاجة
هو انتي لسة ما شلتيش الـ km player العادي من عندك للأسف فهو ده اللي عاملك مشاكل
لأنه كان موجود لما انتي نزلتي البيور كوديك
بصي
اول حاجة روحي لadd remove program واختاري km player واعملي له ازالة
وياريت تستخدمي البرنامج ده أحسن في ازالة البرامج المثبتة عندك بدل ما تعمليهم من add remove لأنه بيشيلهم من جذورهم
البرنامج: http://www.revouninstaller.com/revosetup.exe
بعدها شيلي بيور كوديك بنفس الطريقة
بعدها نصبي بيور كوديك الأول وبعدها نصبي المشغل الجديد من km player الموجود هنا:
http://imgcdn.pandora.tv/pan_img/KMP...er_1432_R2.exe
ولما تيجي تنزليه فيه من ضمن الإختيارات لستة بتتفتح مضبوطة على كلمة default، افتحيها وخليها على full عشان ينزل كل حاجة
وبعد التنصيب لما يكتمل حايجيلك عملية ضبط للمشغل من 10 خطوات
خليهم على نفس الاختيارات الموجودة زي ما هي
بس فيهم اختيار بيقولك ايه الملفات اللي عاوزاها تشتغل بالمشغل ده اختاري من ضمنهم خيار الreal player وحطي قبله علامة صح
المهم كملي الخطوات زي ما هي وبعدها جربي تشغلي الملف
بالنسبة للغة فده لأنها لغة عربية وللأسف مش بيتعمل للحروف بتاعها انكوديج صح
المهم انتي بس من نفس القايمة دي لو لاحظتي فيه كلمة language
اختاري اللغة الانجليزية منها وهي اللغة حاتتعدل
جربي ورديلي خبر
وأعتذر عن التأخير بس مشغول شوية
ومافيش ازعاج ولا حاجة
وان شاء الله حارد حتى لو اتأخرت شوية
وجزانا واياكم
رد: اطلب واسأل واستفسر ، وبإذن الله سنجيبك•5• ◘ يمنع عرض التوقيع ◘
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mr.Holmes
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
أمممممم بما إنه ما أحد جاوب على سؤالي ، فأنا سأجاوب لنفسي ^_^
لكي تعم الفائدة بشكل أكبر .......... هذه طريقة لتحرير ملف البوت boot.ini
و هذه الطريقة كما وجدتها في أحد المنتديات
هذه الطريقة لا تصلح مع اللينوكس لأن ملف البوت حق اللينوكس غير :)
رد: اطلب واسأل واستفسر ، وبإذن الله سنجيبك•5• ◘ يمنع عرض التوقيع ◘
سلام
اول شي كل عام وانتو بخير
ثاني شي مشكلتي ما اتوقع الها حل وهي كالاتي:
لما اشغل فيديو بكون الصوت سابق للصورة بكثييييير
لكن المشكلة مو مع اي فيديو فقط مع الفيديوز اللي تحتاج لشاشة اكبر من شاشتي
مثل عرض 1280*720
والمشكلة تحل بتحميل الجودة المتوسطة
بس انا بدي اشاهد الجودة العالية
يعني ما في طريقة تنحل فيها المشكلة؟؟؟
رد: اطلب واسأل واستفسر ، وبإذن الله سنجيبك•5• ◘ يمنع عرض التوقيع ◘
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة conan co
سلام
اول شي كل عام وانتو بخير
ثاني شي مشكلتي ما اتوقع الها حل وهي كالاتي:
لما اشغل فيديو بكون الصوت سابق للصورة بكثييييير
لكن المشكلة مو مع اي فيديو فقط مع الفيديوز اللي تحتاج لشاشة اكبر من شاشتي
مثل عرض 1280*720
والمشكلة تحل بتحميل الجودة المتوسطة
بس انا بدي اشاهد الجودة العالية
يعني ما في طريقة تنحل فيها المشكلة؟؟؟
وعليكم السلام
وانتي بخير وصحة وسلامة :)
بالنسبة لمشكلتك
سوي الخطوات التالية:
بس اخر صورة ما تودي المؤشر الى أقصى اليسار
لكن قلليه تدريجيا وجربي في كل مرة لحد ما يتوافق الصوت مع الصورة
بس الحركة دي طبعا راح تقلل لك جودة الصورة المعروضة شوية ^^"
عموما عشان تتفرجي عليها عادي محتاجة الى كارت شاشة جديد
لكن مش لازم يكون بإمكانيات عالية، وأغلب الوقت المشكلة دي بتحصل في الكرت اللي بتكون جزء من الماذر بورد او اللوحة الأم
ممكن تجيبي كارت شاشة بس منفصل لو بتستخدمي جهاز عادي (ديسك توب) مش لاب توب ولو فيه له مكان عندك في الوحة الأم عشان يركب فيه
ومش لازم يكون بامكانيات عالية وومكن تجبيه مستعمل بعد ^^
رد: اطلب واسأل واستفسر ، وبإذن الله سنجيبك•5• ◘ يمنع عرض التوقيع ◘
رد: اطلب واسأل واستفسر ، وبإذن الله سنجيبك•5• ◘ يمنع عرض التوقيع ◘
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة za3franah
كيف فجأة
يعني تطلع دائما ولا احيانا؟
كم سرعة الانترنت عندك وهل انتي لحالك على الوصلة ولا معك أحد ثاني؟
رد: اطلب واسأل واستفسر ، وبإذن الله سنجيبك•5• ◘ يمنع عرض التوقيع ◘
سلام
ما زبطت الطريقة صارت الصورة ابطا من اول شكله
الحل اشتري كرت جديد
شكرا عالهيلب^.^
رد: اطلب واسأل واستفسر ، وبإذن الله سنجيبك•5• ◘ يمنع عرض التوقيع ◘
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eslam2006
كيف فجأة
يعني تطلع دائما ولا احيانا؟
كم سرعة الانترنت عندك وهل انتي لحالك على الوصلة ولا معك أحد ثاني؟
يا مرحبا مليون
الحمد الله .. هذا اللي اسميه الرد السريع
انا اقولك كيف فجأه .. يعني مثلا انا اتصفح الانترنت .. فجأه تطلع هاي الصفحه
اسوي Refresh ترد الصفحه عادي .. بعدين فجأه مره ثانيه تطلع فجأه
اسوي Refresh مره ثانيه .. بس هالمره يعلق .. يعني ما ترجع الصفحه اللي اباها
وهي تطلع دااااااااااااااائما .. كل مره اشغل فيها النت .. والطريقه الوحيده اني ارجع النت مره ثانيه اني اسوي اعاده تشغيل الكمبيوتر كامل
سرعة النت مالي 512 شامل .. وهيه الوصله بروحها مع كمبيوتر واحد بس
ياريت تكون لقيت الحل .. دخيييييييييييلك icon799
رد: اطلب واسأل واستفسر ، وبإذن الله سنجيبك•5• ◘ يمنع عرض التوقيع ◘
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alfars
لم تذكري نوع الجهاز ؟
لابتوب - مكتبي ؟
المعالجات الي ذكرتيها للابتوبات ..
تغير معالج اللابتوب شوي معقد ..
إذا كان جهازك ديسكتوب فيجب معرفة توافق المعالج مع اللوحة الأم للجهاز من موقع الشركة المصنعة .. يمكنك معرفة اسم اللوحة الأم عن طريق برنامح CPUz
تغير الهاردسك لو كان لابتوب راح تبدل الهاردسك الموجود بهاردسك بحجم اكبر ..
الكمبيوتر المكتبي يمكن إضافة الهاردسك الجديد للإستخدام التخزين حنباً إلى جنب مع الهاردسك الموجود حالياً حسب توافر منافذ الداتا والكهرب .
بالنسبة لنوع الجهاز فهو مكتبي
اما المعالجات التي ذكرتها كانت في احد المجلات وكانت لاجهزة لاب توبIcon44
المهم مواصفات الجهاز هي هذه
http://up1.m5zn.com/photo/2008/12/10...0s9acm.jpg/jpg[/URL]
وكرت الشاشة هذا
http://up1.m5zn.com/photo/2008/12/10...gbepcp.jpg/jpg[/URL]
ومثل ما ذكرت اريد اغير المعالج ان امكن واضيف هارديسك
ولا تنسوووون المروحة اريد افضل الانوع لان القديمة مزعجه جدااا
رد: اطلب واسأل واستفسر ، وبإذن الله سنجيبك•5• ◘ يمنع عرض التوقيع ◘
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eslam2006
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
أضحك الله سنك xD
طيب انا حاقولك حاجة
هو انتي لسة ما شلتيش الـ km player العادي من عندك للأسف فهو ده اللي عاملك مشاكل
لأنه كان موجود لما انتي نزلتي البيور كوديك
بصي
اول حاجة روحي لadd remove program واختاري km player واعملي له ازالة
وياريت تستخدمي البرنامج ده أحسن في ازالة البرامج المثبتة عندك بدل ما تعمليهم من add remove لأنه بيشيلهم من جذورهم
البرنامج: http://www.revouninstaller.com/revosetup.exe
بعدها شيلي بيور كوديك بنفس الطريقة
بعدها نصبي بيور كوديك الأول وبعدها نصبي المشغل الجديد من km player الموجود هنا:
http://imgcdn.pandora.tv/pan_img/KMP...er_1432_R2.exe
ولما تيجي تنزليه فيه من ضمن الإختيارات لستة بتتفتح مضبوطة على كلمة default، افتحيها وخليها على full عشان ينزل كل حاجة
وبعد التنصيب لما يكتمل حايجيلك عملية ضبط للمشغل من 10 خطوات
خليهم على نفس الاختيارات الموجودة زي ما هي
بس فيهم اختيار بيقولك ايه الملفات اللي عاوزاها تشتغل بالمشغل ده اختاري من ضمنهم خيار الreal player وحطي قبله علامة صح
المهم كملي الخطوات زي ما هي وبعدها جربي تشغلي الملف
بالنسبة للغة فده لأنها لغة عربية وللأسف مش بيتعمل للحروف بتاعها انكوديج صح
المهم انتي بس من نفس القايمة دي لو لاحظتي فيه كلمة language
اختاري اللغة الانجليزية منها وهي اللغة حاتتعدل
جربي ورديلي خبر
وأعتذر عن التأخير بس مشغول شوية
ومافيش ازعاج ولا حاجة
وان شاء الله حارد حتى لو اتأخرت شوية
وجزانا واياكم
أنا بجد مش عارفة أشكرك إزاي
الفيديو الحمد لله إشتغل كويس
والبرنامج km player (ابو لغة عجيبة ) مش موجود الحمد لله
وانا بحس ان km player اللي انت إعطتهولي أجدد وأحسن من اللي كان عندي
دورت ومالقيت احسن من قول جزاااااااااااااااك الله خيرا
وربنا يساعدك زي ما ساعدتني
بس كان عندي مشكلة تانية معلش (Icon108 بصراحة انا خفت يكون ممنوع الرد بالشكر من غير ما يكون في مشكلة ) انا نزلت عندي الماسنجر الجديد رقم 9
بس المشكلة ان الرموز مش بتظهر لا في المحادثات ولا في الأسماء
والف شكر ليك
رد: اطلب واسأل واستفسر ، وبإذن الله سنجيبك•5• ◘ يمنع عرض التوقيع ◘
.. ســؤال لــو سمــحتم ..
:: هل كرت الشاشة له تأثير في جودة HD على الانمي و الافلام ؟ ::
.:. سمعت ان المعالج له تأثير ايضاً ! .:.
:.: واذا كان له تأثير , فــما هو افضل نوع كرت الشاشة يدعم HDMI :.:
>> انتظر رايكم <<
رد: اطلب واسأل واستفسر ، وبإذن الله سنجيبك•5• ◘ يمنع عرض التوقيع ◘
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eslam2006
هذه الطريقة لا تصلح مع اللينوكس لأن ملف البوت حق اللينوكس غير :)
تصدق إنها زبطت ..... لكن إلي ما زبط هو لما نزلت وندوز 7 النسخة التجريبية إلى نزلت قبل فترة و رجعت حذفتها و زبطت ملف البوت .... و لازال الخيار يأتيني عن بداية التشغيل ؟_؟ حاجة غريبة ........
رد: اطلب واسأل واستفسر ، وبإذن الله سنجيبك•5• ◘ يمنع عرض التوقيع ◘
السلام عليكم ^^
ادخل في المشكلة ..
مشكلتي هي مع برنامج Aegisub
يوم ابي اشغل الصوت مع الفيديو في برنامج الترجمه ما يرضى ويظهر لي هالبوكس
http://i255.photobucket.com/albums/h...5moo/moo/p.jpg
ياليت احد يسعفني بالحل ^^
و شكرا ^^
رد: اطلب واسأل واستفسر ، وبإذن الله سنجيبك•5• ◘ يمنع عرض التوقيع ◘
ألسلام عليكم اريد منكم
ويندوز اكس بي sb3 عربي
وتكون فيه برامج وخاصتاً الصوت لأني مره ثبت وندوز وما لقيت فيه صوت
تكفوووووون
وجزاكم الله كل خير
رد: اطلب واسأل واستفسر ، وبإذن الله سنجيبك•5• ◘ يمنع عرض التوقيع ◘
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alfars
طيب جرب هذا الحل
روح Setting من الكاسبر
بعدين Report من على جنب
واضغط Clear وحدد الأربع خيارات واضغط OK
مشكور اخوي بس الحل ما نفع
المشكلة مو من الكاسبر الحالي
من كاسبر 6 كما يتضح من اسم الملف
ولقيته على مجلد Documents and Settings\Application Data
واذا حاولت احذفه تجي رسالة تحذير ان الملفات غير قابلة للقراءة
ولا تحذف..........
جربت TuneUp Utilities 2008
وايضا unlocker assistant
لكن الملف قابل للنقل الى مسار اخر غير سلة المحذوفات
جربت البحث في الريجيستري مالقيت مخلفات للكاسبر فيها بعد حذفه
وشكرا