رد: سلسلة الألغاز الدينية والمنطقية ( الجزء الثاني) الآن
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نور الاسلام
السلام عليكم
معلش اتاخرت
احابة اللغز (عارفة فرق واحد فقط و الباقى نسيته)(لا تضحكوا)
(فيه رحالة اسمه ابن بطوطة لكن مافيش رحالة اسمه ابن وزوزة)
بانتظار الرد على الاجابة
اختكم فى الله:نور الاسلام
هههههههههه برافو عليكي نور الأأسلام ده فعلا تاني اجابه يللا فكروو فيالباقي
رد: سلسلة الألغاز الدينية والمنطقية ( الجزء الثاني) الآن
خخخخخخ هو لسه في تاني,,,,طيب جاري التفكير...
رد: سلسلة الألغاز الدينية والمنطقية ( الجزء الثاني) الآن
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة as.asmo
خخخخخخ هو لسه في تاني,,,,طيب جاري التفكير...
هههههههههه ده لسه في تاني وتالت ورابع ده انا مش هرحمكم يللا يا طنط اسموووووو الظاهر انك كبرتي وابتديتي تفقدي الذاكره
رد: سلسلة الألغاز الدينية والمنطقية ( الجزء الثاني) الآن
موشي موشي
good morning
كيف الحال ...وظرف الزمان والمكان؟
رد: سلسلة الألغاز الدينية والمنطقية ( الجزء الثاني) الآن
خخخخخخخخ انا كبرت.....طيب خد الترقية ...بقيت جدو كايتو خخخ
طيب ممكن مثلا مش ينفع نقول شخصية من مجلة ميكي...زي ينفع نقول بطوط لكن مش ينفع نقول وزوز...
رد: سلسلة الألغاز الدينية والمنطقية ( الجزء الثاني) الآن
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة as.asmo
خخخخخخخخ انا كبرت.....طيب خد الترقية ...بقيت جدو كايتو خخخ
طيب ممكن مثلا مش ينفع نقول شخصية من مجلة ميكي...زي ينفع نقول بطوط لكن مش ينفع نقول وزوز...
ههههههههههه ايه الحظ ده يا اسموووووووووو ماشاء الله بتيجي بالبركه يا حاجه اسمووووووو بدل طنط ههههههههههههههههههه واهلا بيك يا اسمر اللغز بيقول ما الفرق بين البطه والوزه
حاولو تجيبو الباقي اسمووو جابت واحده
رد: سلسلة الألغاز الدينية والمنطقية ( الجزء الثاني) الآن
حل لغز الجد كايتو..
طيب انا بقول حل تاني....
احنا ممكن نقول بطانية لكن مش بنقول وزهانية خخخ صح؟؟
رد: سلسلة الألغاز الدينية والمنطقية ( الجزء الثاني) الآن
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة as.asmo
حل لغز الجد كايتو..
طيب انا بقول حل تاني....
احنا ممكن نقول بطانية لكن مش بنقول وزهانية خخخ صح؟؟
مش ممكن يا طنط اسموووووووووو بجد ماشاء الله انتي فظيعه النهارده جبتي كده اتنين ماشاء الله
رد: سلسلة الألغاز الدينية والمنطقية ( الجزء الثاني) الآن
حسنا ..حسنا
هل انتهيتم لاقول لغزى الصعب جدا
رد: سلسلة الألغاز الدينية والمنطقية ( الجزء الثاني) الآن
هو انت لسه شفت حاجة....ده انا أصل الذكاء خخخ
كيب حل تالت وهات ربع جنيه خخخ
ممكن نقول:البنت محبطة...لكن مش نقول البنت محوزة....صح؟؟
رد: سلسلة الألغاز الدينية والمنطقية ( الجزء الثاني) الآن
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة as.asmo
هو انت لسه شفت حاجة....ده انا أصل الذكاء خخخ
كيب حل تالت وهات ربع جنيه خخخ
ممكن نقول:البنت محبطة...لكن مش نقول البنت محوزة....صح؟؟
ههههههههههه مش بقولك يا طنط اسموووو الذاكره باين رجعت اوعي تكوني بتغشي من اخواتي حبايبي google
بس فاضل واحده بس لو عاوزيني اقولها عشان نور الأسلام تحط لغزها اقولها عادي بس كده يا اسمووو هعتبرك خسرتي ههههههههههه
رد: سلسلة الألغاز الدينية والمنطقية ( الجزء الثاني) الآن
الجواب سهل:
البطة:ب.ط.ة
الوزة:و.ز.ة
اختلاف في الحروف خخخخ
رد: سلسلة الألغاز الدينية والمنطقية ( الجزء الثاني) الآن
والله العظيم ابدا مش من جوجل.....ده انا كنت بعمل شاي...وبعدين اختي بتقلي شكلك محبطة ليه؟؟؟فأنا علطول افتكرت الكلمة....
طيب بفكر في التانية...وهتخسر ياعمو
رد: سلسلة الألغاز الدينية والمنطقية ( الجزء الثاني) الآن
انتهيتو من حل اللغز او لسه ؟؟؟
رد: سلسلة الألغاز الدينية والمنطقية ( الجزء الثاني) الآن
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة asmr
الجواب سهل:
البطة:ب.ط.ة
الوزة:و.ز.ة
اختلاف في الحروف خخخخ
ههههههههههه
لا اجابتك يا اسمر اجابه محترمه لكن احنا اللغز بتاعنا سخيف يعني اجابه سخيفه ههههههههه
رد: سلسلة الألغاز الدينية والمنطقية ( الجزء الثاني) الآن
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة as.asmo
والله العظيم ابدا مش من جوجل.....ده انا كنت بعمل شاي...وبعدين اختي بتقلي شكلك محبطة ليه؟؟؟فأنا علطول افتكرت الكلمة....
طيب بفكر في التانية...وهتخسر ياعمو
طيب يا اسموووووووو مصدقك والله اصلا مش موجود علي جوجل طيب لو عرفتي الأجابه الأخيره او اي حد عرفها يبعتها علي الرسايل الخاصه انا طالع وكمان شويه هخش واللي عنده لغز يحطو ومعلش يا سلمي احنا اسفين لو كان اللغز رخم هههههههه يللا يا طنط اسموووووووووو باي
رد: سلسلة الألغاز الدينية والمنطقية ( الجزء الثاني) الآن
البطة يعرفها الكثير
الوزة محد يعرفها
البطة تسبح
الوزة ما تسبح .....ضربات عشوائية حح
رد: سلسلة الألغاز الدينية والمنطقية ( الجزء الثاني) الآن
السلام عليكمو رحمة الله و بركاته
اخيرا سوف اضع لغزى الصعب...حسنا
(فى سبع بنات فى باص كل بنت معها سبع شنط فى كل شنطة فى سبع قطط كبار و لكل قطة كبيرة هناك سبع قطط صغار)
السوال :كم عدد الارجل فى الباص؟
بانتظار الاجوبة(اذا عرفتم)
رد: سلسلة الألغاز الدينية والمنطقية ( الجزء الثاني) الآن
رد: سلسلة الألغاز الدينية والمنطقية ( الجزء الثاني) الآن
للاسف الاجابة خاطئة جدا حاولى مرة اخرى