واو كل دي فلاتر انا مبستخدمهاش في احلك الحلقات شكله راو مات مرتين من قبل
عموماً يلا نقلل وقت الانتاج اولاً نننتج لوزلس وده شرحها في موضوع
نصائح وطرق لتحسين المصدر
بخصوص الرابط الي وضعته شرح الفلتر وفكرة عمله موجوده في الموضوع مايهمنا الان كيفية استخدامه
اولا عندك برسيسو متعدد الانويه
هتنزلي الفلتر هناك ملفين واحد سيتم وضعه في ملف السيستم32 system اوي كان عندك واسمه avisynth.dll
وننقل الملف الاخر في ملف البلج الخاص بالايفسينث
ونستخدم الفلتر ده بطريقتين مختلفتين سأذكر احدهما
كالمثال التالي ولنقل عندك برسيسور بيه قلبين
MT("""filter""",2,2
مثال
MT("""AAA(Xshrp=2,Yshrp=2,US=5,DS=5)""",2,2
ابقي اغلقي القوس زهقت من الانكودنغ بتاع المنتدي
ارجو ان يساعدك هذا في توفير الوقت
وبالنسبه للفلاتر فهي بالتجربه قصي مقطع بسيط وجربي عليه الفلاتر المختلفه وقارني بين سرعة الانتاج
والنتيجه النهائيه
وسلام



المفضلات